2024-05-03
W hotelach Waldorf Astoria zaprezentują nowy kulinarny arcydzieło!

Legendarną sieć hotelową Waldorf Astoria Hotels & Resorts przeprowadziła drugi z rzędu projekt „Smak Waldorf Astoria” we współpracy z Fundacją Jamesa Beard'a — jedną z głównych organizacji gastronomicznych w USA. Poszukiwania legendarnego smaku wznowiono jesienią 2015 roku: wzięło w nich udział pięciu młodych szefów kuchni, którzy zostali półfinalistami nagrody Jamesa Beard'a, oraz pięciu zasłużonych maestro, którzy odpowiadają za kuchnię w luksusowych hotelach Waldorf Astoria w Amsterdamie, Nowym Orleanie, Pekinie, Jerozolimie i Orlando.


Zwycięzcami finału, który odbył się niedawno w Nowym Jorku, zostali szef kuchni Benoit Chardji z hotelu Waldorf Astoria Beijing oraz jego młodszy kolega Erik Bruner-Yang, a stworzone przez nich danie — Jing Roll — od teraz będzie obecne w menu wszystkich 25 hoteli Waldorf Astoria na świecie obok risotto z selerem à la Waldorf, które wygrało w zeszłym roku, a także znanych na całym świecie jajek Benedykta, ciasta „Red Velvet” oraz sałatki Waldorf, które w swoim czasie zostały wymyślone w kuchni nowojorskiego hotelu Waldorf Astoria.


„Jesteśmy niezwykle zadowoleni z kontynuacji projektu 'Smak Waldorf Astoria' i współpracy z Fundacją Jamesa Beard'a, która wnosi nieoceniony wkład i jednocześnie sławi nasze bogate dziedzictwo kulinarne, — mówi szef sieci Waldorf Astoria Hotels & Resorts, John Vanderslice. — Waldorf Astoria dąży do kulinarnej doskonałości w każdym z 140 barów, kawiarni i restauracji wysokiej kuchni, znajdujących się w naszych hotelach”.

Jury na finałowym etapie konkursu stanowili znany kucharz awangardowy Wylie Dufresne, redaktor naczelny magazynu Saveur Adam Sachs, prezydent Fundacji Jamesa Beard'a Susan Ungaro, aktor, muzyk i autor książek kulinarnych Questlove, a także zeszłoroczny zwycięzca David Pozzi.


„Podążając za naukami naszego założyciela Jamesa Beard'a, ojca amerykańskiej gastronomii, z wielką przyjemnością kontynuujemy współpracę z Waldorf Astoria Hotels & Resorts — kultową marką, która wniosła znaczący wkład w kształtowanie kulinarnego dziedzictwa Ameryki, — zauważa prezydent Fundacji Jamesa Beard'a Susan Ungaro. — Staramy się zapewnić międzynarodowe doświadczenie półfinalistom naszego konkursu wschodzących gwiazd kulinarnych, a współpraca z szefami kuchni Waldorf Astoria pomaga tworzyć nowe ikoniczne dzieła”.


Warto zauważyć, że Waldorf Astoria Hotels & Resorts — to międzynarodowa sieć hoteli klasy „luksus” korporacji Hilton Worldwide, składająca się z 25 hoteli i kurortów w najbardziej odwiedzanych miastach i pięknych miejscach na świecie. Niezwykłe podróże kulinarne, najlepsze na świecie pola golfowe, unikalne zabiegi SPA — w Waldorf Astoria czeka na Ciebie niezapomniany wypoczynek i legendarna w swojej doskonałości obsługa w luksusowych wnętrzach.
Goście każdego kurortu sieci Waldorf Astoria Hotels & Resorts mogą wyruszyć w niezapomnianą podróż gastronomiczną „Smak Waldorf Astoria” i cieszyć się firmową wykwintną kolacją składającą się z trzech dań, spróbować koktajli od znanego miksologa, popłynąć jachtem lub udać się na lokalny targ po składniki z towarzyszącym szefem kuchni. Szczegółowy program 3-dniowych kulinarnych wycieczek można zobaczyć i zamówić na

Fundacja Jamesa Beard'a, założona w 1986 roku, honoruje i wspiera młode talenty w dziedzinie gastronomii, a także prowadzi szkolenia w ramach różnych programów. James Beard, który zmarł w 1985 roku, był głównym kucharzem Ameryki, autorem wielu książek i osobą o encyklopedycznej wiedzy. Pomógł wychować całe pokolenia szefów kuchni, był mentorem zarówno dla profesjonalistów, jak i dla amatorów. Fundacja, nazwana jego imieniem, kontynuuje szlachetną misję edukacji i wsparcia początkujących szefów kuchni poprzez programy edukacyjne, dotacje, nagrody oraz kursy rozwoju biznesu.
Podziel się tym postem ze swoimi przyjaciółmi!